پنل اساماس چیست؟
اگر بخواهید در مقیاسهای بالا و برای افراد زیادی (مثلاً تمام مشتریان فروشگاهتان یا تمام خانمهای زیر 20 سال تهران و یا هزاران موارد مشابه دیگر) اساماسهای تبلیغاتی یا خدماتی ارسال کنید، قطعاً نمیتوانید یک موبایل دستتان بگیرید و برای همه پیامک بفرستید.
مطمئناً باید ابزاری وجود داشته باشد که با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان، این امکان را به شما بدهد تا به تمام کاربرانتان یکجا پیامک بفرستید. پنل اساماس قرار است دقیقاً همین کار را برای شما انجام بدهد. در این مقاله همهچیز را درباره یک پنل پیامکی به شما توضیح میدهیم.
پنل اساماس چیست؟
اجازه بدهید که قبل از جواب دادن به این سوال، یک گفتوگویی بین خودمان داشته باشیم که اصلاً چه نیازی هست که شما یک پنل پیامکی برای کسبوکارتان بخرید؟
چرا باید پنل اساماس داشته باشیم؟
همانطور که قطعاً خودتان هم میدانید زندگی امروز ما بدون موبایل غیر ممکن است. تقریباً میتوانیم بگوییم که 95 درصد از آدمها از موبایل استفاده میکنند. بنابراین بازاریابی که بر اساس موبایل شکل گرفته باشد به یکی از مهمترین استراتژیهای بازاریابی در تمام جهان تبدیل شده است. برای تمام کسبوکارهایی که میخواهند در بازار رقابتی امروز حرفی برای گفتن داشته باشند و صدای بلند برندشان را به مشتریان برسانند، بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روشهای بازاریابی است.
از طرفی دیگر، کسبوکار شما از جهت خدمات و تبلیغات نیاز به یک راه ارتباطی سریع و بیواسطه را دارد. یک سامانه پیامکی به شما این امکان را میدهد که در مقیاسهای مختلف (مثلا محله، شهر و …) کسبوکار خودتان را تبلیغ کنید. چه روشی بهتر از داشتن یک پنل پیامکی وجود دارد که هم ارزان باشد و هم در سریعترین زمان ممکن پیام شما را به مخاطبانتان برساند؟
پنل اساماس چیست؟
برای اینکه خوب با ماهیت پنل پیامکی آشنا شوید، از شما دعوت میکنیم تا اول به مثال زیر توجه کنید:
حتماً شما هم تجربه ساختن ایمیل و استفاده از پنل آن را دارید. این پنل به شما اجازه میدهد تا ایمیلهای خودتان را ارسال و دریافت کنید. کار کردن با پنل پیامکی هم به همین سادگی است.
پنل پیامکی در حقیقت یک نرمافزار در فضای اینترنت است که به شما اجازه میدهد تا مشتریانتان را مدیریت کنید و برای آنها پیامکهای انبوه ارسال کنید.
حالا مشتریان شما میتواند یک نفر باشد یا کل شاگردان یک مدرسه و یا در مقیاسی بزرگتر اهالی یک شهر یا کشور را شامل شود. به عبارت دیگر شما بدون نیاز به سختافزار یا برنامه جانبی خاصی میتوانید مشتریان خودتان را دستهبندی کنید و پیامکهای متناسب با هر دسته را ارسال کنید.
پنل اساماس چه قابلیتهایی در اختیار ما میگذارد؟
یک پنل پیامکی که مناسب کسبوکار شما باشد، علاوهبر ویژگیهای پایه مثل ارسال و دریافت پیامک، ویژگیهای منحصربهفرد دیگری هم دارد؛ مثلاً میتواند به گروه سنی خاصی پیامک ارسال کند یا منطقه خاصی از کشور را تحت پوشش قرار بدهد و پیامک شما را به صنف یا دستۀ شغلی ویژهای بفرستد. در ادامه تمام این ویژگیها را باهم بررسی میکنیم.
قابلیت ارسال پیامک
شما میتوانید در لحظه به شماره تمام مشتریان خودتان، ارسال انبوه انجام بدهید. اگر بانک شمارههای شما کوچک است یا بهتازگی کسبوکارتان را راهاندازی کردهاید و هنوز مشتریان زیادی ندارید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید در یک سامانه پیامکی، بانک شمارههای حاضر و آمادهای وجود دارد تا شما بتوانید در سریعترین زمان ممکن بازاریابی پیامکیتان را شروع کنید.
قابلیت دریافت پیامک
همانطور که شما میتوانید از طریق پنل پیامکی به مشتریانتان پیامک ارسال کنید، آنها هم میتوانند به شما اساماس بزنند.
در واقع پنل پیامکی یک قابلیت فوقالعاده برای برقراری تعامل میان شما و مشتریانتان است. شما از این طریق میتوانید نظرات مشتریانتان را جویا شوید، مسابقه پیامکی ترتیب بدهید و خیلی موارد دیگر که میتواند برای کسبوکار شما مفید باشد.
قابلیت گزارش گیری
شاید تا اینجای داستان برای شما این پرسش پیش آمده باشد که حالا چگونه میتوانید بفهمید چند درصد از پیامکهای شما به دست مشتریانتان رسیده است؟ آیا اصلاً چنین امکانی در پنل پیامکی وجود دارد؟
پاسخ ما قطعاً برای شما رضایتبخش است. در یک پنل پیامکی قابلیت گزارشگیری با دقت بسیار بالایی وجود دارد. هنگامی که شما یک پیامک را ارسال میکنید میتوانید ببینید که پیامک ارسالی شما در چه وضعیتی قرار دارد. در این حالت شما با سه وضعیت مواجه هستید:
- وضعیت رسیده به گوشی
- وضعیت رسیده به مخابرات
- نرسیده به گوشی (در این حالت هزینه شما بازگشت داده میشود.)
توجه داشته باشید در صورتی که پیامک شما به دست مشتری نرسیده باشد، هزینه آن عیناً به شما بازگشت داده میشود و حتی میتوانید گزارش هزینه برگشت داده شده توسط سامانه را هم داشته باشید.
ارسال بر اساس سن و جنسیت
فرض کنید شما صاحب یک مهدکودک هستید و میخواهید امکانات و آموزشهای منحصربهفردی را که در مهد ارائه میکنید، با بازاریابی پیامکی به گوش والدین برسانید. مشتریان شما در چه بازه سنی قرار دارند؟ آیا منطقی است که برای مردم کل شهر پیامک ارسال کنید؟
با استفاده از قابلیت بالا، شما فقط برای کسانیکه در بازه سنی 20 تا 40 سال قرار دارند پیامک میفرستید و به این شکل مشتریان واقعی خودتان را هدف میگیرید.
ارسال منطقهای و ارسال BTS
لطفاً دوباره همان مثال قبل را در نظر بگیرید. فرض کنید که مهدکودک شما در منطقه پونک قرار دارد. به نظرتان منطقی است کسی که نه ساکن آن منطقه است و نه محل کارش نزدیک پونک است، بخواهد بچهاش را در مهد شما ثبتنام کند؟
با استفاده از قابلیت ارسال منطقهای میتوانید فقط ساکنین پونک را هدف بگیرید و همچنین با بهکارگیری امکان ارسال از دکل مخابراتی (BTS) میتوانید تنها برای کسانیکه به پونک رفتوآمد دارند، پیامک ارسال کنید.
ارسال بر اساس شغل
یکی دیگر از ویژگیهای جذاب پنلهای پیامکی ارسال بر اساس شغل است. این ویژگی زمانی به کار میآید که مشتریان شما جزو شغل یا صنف خاصی باشند، در این صورت تبلیغات ارزان پیامکی حتی بهتر از تبلیغات پرهزینه تلویزیونی برای شما بازدهی دارد؛ چون دقیقاً با شناسایی مخاطب درست، پیامتان را به افرادی که باید میرسانید.
علاوهبر امکانات بالا، پنلهای پیامکی قابلیتهای دیگری هم دارند که به شما این امکان را میدهند تا با دقت بیشتری تبلیغ کنید و فروش خودتان را به بالاترین حد ممکن برسانید. برای مشاهده تمام امکانات پنل پیامکی ما، از بخش ثبتنام، به صورت کاملاً رایگان وارد پنل خود شوید و از کیفیت پنل پیامکی خود مطمئن شوید.
یک پنل اساماس خوب چه ویژگیهایی دارد؟
مطمئناً هیچکس دلش نمیخواهد در هنگام خریدکردن سرش کلاه برود و یک پنل پیامکی بهدردنخور نصیبش شود. برای اینکه همچین بلایی سرمان نیاید باید خیلی دقیق نشانههای یک پنل پیامکی خوب را از بَر باشیم. نشانههایی مثل پشتیبانی خوب، کاربری مناسب و …
چگونه یک پنل اساماس برای کسبوکارم تهیه کنم؟
با سرچ کردن عبارت خرید پنل پیامکی به احتمال زیاد با سامانههای متفاوتی مواجه میشوید که به شما پنل پیامکی ارائه میدهند.
توجه کنید که قبل از خرید پنل پیامکی مورد نظرتان گزینههای متفاوت را بهدقت بررسی کنید و امکانات متفاوت این سامانهها را بسنجید.
از آنجاییکه نحوه ثبتنام در سامانههای مختلف متفاوت است، مراحل ثبتنام در سامانه پیامک سیستم را در ادامه برای شما توضیح میدهیم.
برای داشتن پنل پیامکی در شرکت پیامک سیستم، ابتدا باید ثبتنام کنید.بعد از ثبتنام، پیامکی حاوی نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال میشود. سپس با واردکردن اطلاعات نام کاربری و رمز عبور خودتان در صفحه ورود به پنل، وارد پنل پیامکی خودتان میشوید.
پس از ورود به پنل پیامکی، امکانات مختلف سامانه مانند ارسال تکی، ارسال انبوه، ارسال تدریجی، منطقهای هدفمند، ارسال هوشمند، زماندار و … را میبینید. در سایت ما، بطور رایگان به 100 درصد امکانات پنل دسترسی دارید و ماژولهای مختلف مثل نظرسنجی، مسابقه، آزمون، تحلیلگر، منشی و … از همان ابتدا برای شما فعال میشود.
نتیجه گیری
اگر هنوز در مورد بازاریابی پیامکی و خرید پنل اساماس تردید دارید، پیشنهاد میکنیم سایر مقالههای ما را مطالعه کنید.
هر راهنمایی و مشاورهای هم لازم دارید با ما در تماس باشید. اگر علاقه دارید تا یک کمپین پیامک تبلیغاتی راهاندازی کنید، کارشناسان فنی پیامک سیستم می توانند بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما، روشها و شیوههای تبلیغاتی متنوعی را پیشنهاد بدهند و برای کسب درآمد بیشتر کمکتان کنند.